بعضی از برندها برای اینکه برند خود را به مردم بیشتر معرفی کنند از هنرمندان و افراد معروف برای شناساندن برند خود به مردم از هنرمندان استفاده می کنند. خبر از دست دادن دیوید بوئی، خواننده، ترانهسرا و تهیهکننده مطرح بریتانیایی، تنها دو روز پس از انتشار آلبوم “Blackstar” او در روز جمعه، طرفداران وی و دنیای موسیقی را در غم و ماتم فرو برد. در ادامه در مطلب برندها در مورد ارتباط دیوید بوئی با دنیا مد و فشن بیشتر صحبت خواهیم کرد.
بوئی جدا از نقش تاثیرگذارش در دنیای موسیقی، در دنیای مد هم جایگاه مهمی داشت. او پوشش خود را با الهام از امیدها، آرزوها، شجاعت نسل جوان یا سوگواری و غم تغییر میداد. قدرت او در دستکاری تصویر خود از طریق لباس، آرایش، و نمایش در مجموعههای فشن، نمایشها و عکسها منعکس شده است. هر تغییر پیشرویانهای که او در ظاهرش ایجاد میکرد در دائرةالمعارف سبکها باقی میماند.
مدتها قبل از اینکه مد به عنوان یک صنعت شناخته شود، بوئی همکاری با طراحان مد را آغاز کرد. این همکاری با انجی بوئی که بعدا همسر او شد آغاز شد و بعد با طراحان دیگری مانند کانسای یاماموتو، میک راک و… ادامه یافت.
اولین تصاویری که از لباسها و ظاهر عجیب بوئی دیده شد مربوط به طرح جلد آلبومهای او در دهههای ۷۰ و ۸۰ است. در آن روزها، کاری که بوئی با ظاهر خود انجام داد ثبت نشد، اما میلیونها طرفدار او در نمایشگاهی که موزه ویکتوریا و آلبرت در سال ۲۰۱۳ برپا کرد توانستند نگاهی اجمالی به نوع پوشش او در طول سالهای گذشته، داشته باشند.